Ny dag, nya tag

Rättning. Emelie berättade att det heter Ouzo. Orkar inte ändra i texten, men Ouzo!

Idag kommer bli en bra dag. Tror jag. Det känns så.

Igår blev jag rökförgiftad. Vi var i Vånga eftersom min kusin tagit studenten. Dock såg vi inte mycket av honom eftersom han var trött och sov. Det var fullt med knott. Pappa och Seppo rökte cigarr för att bli av med dom. Och drack alkohol. Vi kom fram till att det var alkoknott där. Dom störtade ner i Ouzen. Heter det Ouze? Iallafall den där spriten som smakar lakrits. Jag drack inte, jag körde. Iallafall. Knotten försvann inte. Pappa ville elda. Seppo hämtade deras hink de hade som soptunna vid datorn. Den var blank o fin. VAR. Den hade trähandtag. HADE. De började elda på gamla papperstalrikar, plastmuggar och allt de hittade som kunde brinna. En rök spred sig över hela sällskapet. Det sved i ögonen och vi hostade endel. Man fick nästan anstränga sig för att se dom som satt på andra sidan bordet. Men knotten försvann och det var tanken. Det fungerade. Nu vet jag vad jag ska göra på kommande fester där vi lider av knott.
Bort med knott. Det rimmar nästan. Det var en trevlig kväll iallafall. Nackdelen är väl att mina kläder stinker rök från alla möjliga material nu. Men ändå.

Förresten hittade Rebecka en stuntskola i London. Om du åker Rebecka, då följer jag med. Det lät askul! :D
Nu börjar denna dag. Tjohej.

Kommentarer
Postat av: emelie

OUZO, det heter ouzo!

2008-06-14 @ 14:03:15
URL: http://midnight.blogg.se/
Postat av: Rebecka

vet du vad? :D det finns en "film fighting kurs" som börjar den 5:te oktober som slutar den 5:te december. 10 tillfällen, 1 gång i veckan varje söndag..Det betyder att man kan jobba måndag till fredag utan problem och bli rik samtidigt. Kursen kostar visserligen ca 5900 kronor, men det tjänar vi ju ändå in på jobbet. Dessutom blir billig hyra om vi delar på en lägenhet! skule inte vara helt fel med London....fattta vilka bra uteställen det måste finnas där ;D Dessutom blir man filmad som actionhjälte i slutet av kursen, den filmen säljer vi å blir rika på !! wohooo

2008-06-15 @ 22:37:35
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0