SKRÄMMANDE!

Jag tycker faktiskt det är helt sjukt läskigt hur mycket överfall och våldtäckter det sker. Speciellt vi tjejer är otroligt utsatta! Även killar såklart, men ärligt talat så är de flesta killar större och starkare än tjejer och kan försvara sig bättre. Även om det finns undantag och tjejer som är större och starkare. Men överlag, och helt naturligt så är vi bygda på så sätt så att vi tjejer är mindre. Och det utnyttjar vissa män. Det är något som för mig är helt ofattbart, och det skrämmer mig så himla mycket! Helt plötsligt kan det hända en själv, eller någon anhörig.
Själv bär jag nästan alltid med mig ett överfallslarm när jag är ute på kvällen, och imorgon ska jag gå och köpa ett varsit försvarsspray åt mig och min syster. Något jag tycker varje tjej borde äga. Även om det inte garanterar att man klarar sig så ökar ju chansen om man lyckas spraya på personen man blir överfallen av. För det första svider det i ögonen, han blir paralyserad (om man har ett spray med den effekten), och dessutom finns spray som färgar personen vilket gör det lättare att identifiera. Som jag sa, jag tycker varenda utsatt person bör äga ett sånt, det kan vara en billig livförsäkring.
Kom ihåg, speciellt alla tjejer, Gå aldrig själv på kvällen/natten! Det kan förändra ditt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0