Nu ska jag berätta

Jag har precis kommit från massagestolen. Vet inte om det är det bästa eller det sämsta som finns. Både och. Iallafall, nu ska jag berätta lite om mitt jobb.

Jag är en glad telefonist, javisst
men ryggen tar stryk, så trisst!
att sitta stilla hela dagen lång,
kan inte berättas om i en vacker sång
Men vi får lön för egentligen ingenting,
bara svara när det låter ringring
Nu måste jag erkänna att jag ljög, för i örat hörs bara en ton
och plötsligt pratar man med en okänd person
De flesta väldigt trevliga, man kopplar iväg med fingret på sin hand
dock svårt att höra, vad någon säger från ett annat land
till annat land kan man även räkna dalarna och skåne,
vissa kommer nog från mars eller någon måne
de jag får prata med kommer ifrån alla grupper av folk och fä
poliser, advokater, eller sådanna med ett huvud av trä
många vet precis vad de vill
andra får man gissa vem man ska koppla till
att någon säger att man låter trevlig, är alltid roligt att höra!
men när någon ringer och är sur är det svårt att så göra
detta är ett utmärkt jobb för någon som är utbränd och inte orkar mer
men jag tröttnar på att en dataskärm är allt jag under hela dagen ser
nej, jag vill ut och röra mig, prova på något nytt
därför blir det i oktober en Londonflytt
En dag när jag är ensådär femtio år
kanske jag uppskattar om jag åter koppla samtal får! :)


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Du är en riktig stjärna på dikt :)

2008-08-04 @ 15:11:40
URL: http://virrvurrr.blogg.se/
Postat av: rebecka

hahaha klockrent :P



du kanske ska satsa på att bli låttext-skrivare i London så kan vi försörja oss som musiker sen :D

2008-08-04 @ 19:53:53
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka
Postat av: Moa

Jag vill med vara så där bra på att skriva dikter!

Lär mig, lär mig!

2008-08-05 @ 20:04:44
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0