AUGUSTIFESTEN :D

Det har varit en underbar helg! Fredagen började hos Rebecka där vi drack något glas vin var, kom på att fyrverkerierna började om några minuter, och fick springa till stan. En riktig joggingtur, asbra!
Sen skulle vi in till ett öltält och får svaret: Ni vet att det är 23 här idag va?
Förmodligen såg vi rätt skötsamma ut, för vi fick gå in ändå. Sedan tog vi en tur på marknaden där en varsin munk inhandlades. Vidare tillbaka till Rebecka, mötte Viktor på vägen som följde med, sedan ut till Hugo och in i VIP-kön :) En toppen kväll verkligen, med massor av roligt folk ute! Åkte dock hem en och en halv timme innan det stängde, men det kunde jag stå ut med.

Lördagen började istället i Vånga, där min kusin Josefin och hennes pojkvän Jimmy köpt hus. Eftersom dom skulle in till stan senare bestämdes det att jag skulle åka in med dom. Där bjöds på Aquatini, smörgåstårta och Mintushot. Sedan bar det av in till stan. Madde tyckte inte om sin cider och jag blev tvingad att hjälpa henne att dricka upp den. Väl i stan såg vi på Moas eldshow, sen dök Rebecka och Emelie upp. Vi tittade på raketerna och vandrade samtidigt upp mot stan genom folkmassan och marknaden som höll på att stängas. Vi kom fram till öltältet där hela gänget från Skärkind satt, och även Louise. Vi klev in och köpte en varsin cider. Synd att det var päron, jag hatar päron! Träffade på en arbetskamrat, sedan gick vi vidare och samtalade lite med Skärkind. Madde och Josse dök upp, så pratade vi lite med dom.
Kissa, sen vidare till Otten (Där vi hade gratis inträde innan tolv, och där det inte var någon kö). Direkt på tolvslaget bar det iväg till Hugos Vipkö istället, där det egentligen tog lika lång tid som den vanliga.
VAD FOLK DET VAR! :) Efter ett tag var vi ändå tvugna att springa hem till Rebecka för lite påfyllning.. Men en jätterolig kväll, trots mina onda fötter !

Idag har varit en väldigt skön dag. Sov hos Rebecka till mamma kom. Somnade i min egen säng där jag låg några timmar.. Fått äta jättegod äppelpaj. Ut och rida och möta nya vänner. Riktiga fårskallar var dom om man tänker efter lite.. ujuj.

För att vara min 2megapixel mobilkamera är jag rätt nöjd med bilderna.. :p


Kommentarer
Postat av: rebecka

jaa numera får vi kolla på varandras bloggar via förhandsgranskningen..:p två hårda kvällar hahaha sliten som få..och lokalen är fixad, dags att bjuda folk ;D

2008-08-24 @ 23:09:37
URL: http://sochr.blogg.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0