!

Nu gjorde även Vicky en dikt. Då måste jag göra en till för att vara snäppet värre :)

Nu är vi tillbaka från vår rast,
jag åt mina mackor, den sista i all hast
Knäcke är inget jag kan rekomendera
det smular, tur det inte är lera!
Men lera är inget roligt att prata om
Jag ställer en fråga, heter du Tom?
Om inte så har du nog ett annat namn,
en båt lägger till i en hamn.
De flesta av mina samtal avslutas; Varsegod
för att göra något nytt krävs mod
Just nu tar det väldigt lång tid att skriva
beror på att det ringer och jag avbryts, som med hack i skiva
Tänkte på något nyss, men det föll i glömska
det finns ett ord; Hemska, men inte hömska
Snart flyttar en liten tjej till London, en stor stad
hon som är van vid landet, där det blomstrar med gröna blad
Nu kom resten tillbaka från sitt fika
då ringer det mindre, vi sitter här som lik(a)
Nu tänkte jag sluta med dikten
men blev avbruten av konstigt samtal,försöker göra plikten
svårt ibland
ta hand om din tand
Nu är dikten klar
Lev väl i resten av dina dar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0