SHWOOOOSCH!

SÅ snabbt har dessa tre år i gymnasiet gått. Helt sjukt, om en månad exakt har jag haft mitt körkort i ett år, och om en månad och en dag springer vi ut! Aaah, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Känns så skönt att klarat gymnasiet och allt, men ändå. Vad ska man göra nu? Jaja det blir nog bra, det är ju det här jag längtat efter! :) 

Den här helgen har också gått snabbt. Har egentligen inte gjort så mycket. Min faster fyllde år så vi var där i fredags, och igår åkte jag till Stefan. Vi kollade på film, sen ville vi inte vara inne så vi tänkte gå en sväng. Då åkte vi iväg, han visade vägen. Rakt in på en kolsvart enslig grusväg, hur långt som helst. Bara skog..  Vi gick ur bilen och skulle gå, men det var så mörkt att vi inge såg nånting, så vi gick tillbaka till bilen igen. Jag måste bara säga att jag är så sjukt mörkrädd. När jag var liten sa pappa att det skulle gå över, men det har det inte gjort. Och där var vi mitt i en kolsvart skog. Jag låste bildörren! Haha, känner mig en aning barnslig men alla är rädda för något kom vi fram till. Usch, det var hemskt faktiskt. Var skönt när vi kom till asfalt och lampor igen! :P 
Sen somnade vi. Och vaknade imorse av att det var soligt, jättevarmt och fåglar kvittrade. SKÖNT tänkte jag. Sen skulle jag hem, gick ut genom dörren och möttes av spöregn! Stora jättestora vattendroppar bara öste ner. Runtomkring var det blå himmel och några vita moln, men över Skärblacka öste det ner. I Kimstad såg det inte ut att ha regnat något, och här hemma i Skärkind har det varit soligt och varmt hela dagen. Inte en droppe regn :)


Nu lagar jag mat. Klyftpotatis som är en aning mosad av någon anledning.. Och fläskfilé som aldrig blir klar. Sås har jag lyckats få till iallafall, den står i kylen. Duktigt va? :P


Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: rebecka

åh shit, du verkar ha lite kockkunskaper undangömda trots allt..å det ä väl klart det regnar över blacka..dom är ju inne i en svacka! (förlåt om du inte kan sluta skratta högt nu på ett tag..:P)

2008-05-04 @ 21:53:06
URL: http://soch.blogg.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0