Hallådär

Så, igårkväll såg vi på parlamentet. En stor besvikelse var att vi inte alls syntes i publiken! Och att dom klippt så poängen i vissa skämt försvann. Jaja, vi har sett iallafall och fick se det riktiga :)

Sov hos Stefan inatt. :) Tänkte spara in på bensinpengarna, så jag åkte buss imorse, och åkte till skärblacka efter skolan för att hämta bilen.

Idag har vi redovisat projektarbetet förresten. Gick bra tror jag, verkade iallafall som att folk tyckte att vår film var bra, det lilla de såg. Sen har jag fått reda på psykologibetyget. Blev ett Vg, mina arbeten var inte hundra bra. Men lika glad för det är jag :) Har ju typ inte gjort något alls på de lektionerna.. :P

Jag har förresten gjort en uträkning. Min bil drar ca 0,77L/mil - blandad körning. Om jag ska åka bil varje dag till jobbet i sommar kommer jag att åka ca 100mil på en månad. (Endast jobb). Om bensinen ligger på 13,49kr/L, vilket är det dyraste nu, (och det ska tydligen gå upp ännu mer till sommaren) Då kommer mina bilresor, endast bensin inräknat, inga andra slitage och endast jobbetresor att kosta 1038,73kronor/månad. Om jag köper ett busskort, typ länskort express eller vad det heter, som jag får åka med i HEEEELA östergötland, tåg och allt. Som jag fattade skulle jag även kunna åka med det till örebro, vilket vore toppen då Stefan kanske ska flytta dit. Iallafall det kosta 570kr/månad. Jag skulle spara in ca 2000 kronor under sommaren på att åka buss istället för bil! Då har jag inte räknat in 150kr/månad i parkeringsavgift... Så egentligen, med däckslitage, olja, parkeringsavgift mm sparar jag in nästan 3000 kronor på att åka buss. JAG SKA ÅKA BUSS I SOMMAR!
Åt helvete med sovmornar.


Jag kommer ha råd att åka bil på fritiden nu ju. :) Sköööönt.

Kan ju nämna också att jag är lite besviken på mina läsare. Ni är inte trogna..


Kommentarer
Postat av: beclus

buss is the shit, jag är dig trogen hahahahaha

2008-05-19 @ 22:36:08
Postat av: emelie

Vadå? Jag är väl inte alls otrogen...

2008-05-20 @ 20:59:56
URL: http://midnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0