Jobbjobbjobb.

Imorgon börjas det. Allvaret som pappa brukar säga. Då börjar mitt jobb. Är du kriminell finns chansen att vi pratar i sommar. Jag jobbar nämligen i telefonväxeln på Kriminalvården. Har jag sagt det förut?
Inte världens roligaste kanske, men det duger. Liksom, man har någonting att göra varje dag iallafall. Även om det är samma sak. Men måste säga, att usch vad jobbigt det kommer bli. Har ända sen tvåan haft mina sovmornar på torsdagarna. Tror sen tvåan? Åtminstone länge. De veckor den har försvunnit har jag blivit helt död på fredagen, och kommande helg. Hur ska jag klara mig nu när jag börjar 8.00 varje morgon? Och när inte mamma och pappa jobbar längre måste jag ta bussen som går 06.35. PIIIP. Se, jag har det inte så lätt alltid. Men vafasen, vem har det. Utan motgångar kommer man ingenstans. Man ska ta dem med en nypa salt.
Efter regn kommer sol. Efter sol kommer regn. Och så fortsätter det. Jag ser positivt fram emot den här sommaren. Jag kommer få prata med hundratals olika människor. Spännande! Man vet aldrig vad de har att säga. Och detta bara under jobbtid. Har planerat att knyta många nya kontakter under den här sommaren. Fortsätter liksom i studentveckans spår. Fast med mindre alkohol. Det går endå kan man säga. Men man får väl se vad som hinns med på helgerna. Dom är inte så långa. Fredagkväll-Lördag-Söndag. Jaja, tillräckligt för att man ska försöka få ut det mesta av dem.
 
Häromdagen när jag var på studentfest pratade vi om människor som liksom gör allt för att få några år till att leva, men de lever inget roligt liv. Är det värt det? Jag tror jag tycker det är bättre att leva och ha kul, och liksom dö när tiden är inne. Inte försöka förlänga. För har man haft roligt, då har man ändå levt ett liv som är värt att leva, och man dör med ett leende på läpparna. Jag vill dö leendes. Även om det skulle vara imorgon, så har jag haft ett superbra liv. Jag vill inte dö imorgon. Jag vill ha roligt längre, men OM jag skulle det, så vill jag säga att alla människor jag haft omkring mig har gjort mitt liv perfekt. Men som sagt, hoppas ni stannar och fortsätter med det. För jag är bara 19år och vill ha roligt typ så länge min kropp orkar. Och det är länge till. Men om jag blir en gammal, sur tant som bara ser livet negativt, då vill jag inte leva längre. Men det kommer jag aldrig bli. Om inget drastiskt, hemskt händer. Men det kommer det inte göra. För sånt händer inte mig. Har jag hört. Det känns skönt.

Nu alla, gör vad du tycker om bäst för du har bara ett liv på dig! Lev väl.

Kommentarer
Postat av: emelie

Du är filosofisk du, har du problem med ditt internet finns chansen att vi pratar i sommar. Låter inte lika coolt som kriminella men..

2008-06-16 @ 22:21:40
URL: http://midnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0