Hem, ljuva hem

Så är jag hemma igen. Förstår egentligen inte varför jag hamnade här när jag avskyr mitt jobb som innebär att sitta framför en dator hela dagen. Ska stänga av genast när jag skrivit klart! Egentligen har jag inget speciellt att skriva heller.

Är fortfarande irriterad sen jobbet. Ringde en idiotjournalist och var helt korkad, hon ville absolut prata med någon på huvudkontoret, ingen annanstans, om sjukvård någonting. Hade bara tre på plats som jobbade på info, vet inte om de kunde något om sjukvård. Hon hade blivit kopplad till alla tre men ingen hade svarat. Hon vägrade bli kopplad igen för då skulle hon hamna i kön igen och det tog ju så lång tid. (Kan nämna att kön låg på 10-15 pers, så nu fick ju de vänta extra länge), för somsagt, de svarade inte och någon annan ville hon inte prata med. Sen sa jag:
Jag har bara de personerna som ni redan har ringt till, det enda jag kan göra är att ringa på dem igen.
Hon: Vilka ni?! Jag är EN person och vill bli tilltalad DU, jag tycker det är kränkande att säga Ni, man säger Du i sverige!

Jaja, hittils har jag lärt mig att ni är den artigare verisionen. Men hon hade inte samma uppfattning. Blev inte bättre av att jag sa ni fler gånger. Men vaddå, varför ska jag säga Du för, det var ju knappast hon som kopplat hon satt ju bara i luren. Det var ju någon i växeln som kopplat, de var ju två. Det kallar jag ni.
Sedan snackade hon om att vi var underbemannade i växeln. Just då satt vi faktiskt bara två stycken och svarade eftersom de andra var på fikarast. Som om inte vi i växeln behöver fikaraster, precis som alla andra. Usch, hon förstörde min dag, häxa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0